כאשר המזגן של תדיראן מתקלקל, הוא מציג לעיתים קוד תקלה, שמאפשר לנו לאבחן את הבעיה ולהחליט האם יש צורך להזמין טכנאי או שניתן לתקן זאת בעצמנו, או לפחות להבין בקלות יותר את מקור התקלה וסיבתה. הנה כמה מהתקלות הנפוצות במזגני תדיראן ומה מומלץ לעשות בכל מקרה.
קודי תקלות נפוצים במזגן תדיראן
- תקלה H1 – מצב הפשרה - אם המזגן מציג קוד תקלה H1, אין צורך להילחץ. מדובר במצב הפשרה שבו המזגן נמצא במצב חימום והמדחס מפשיר קרח שהצטבר על היחידה החיצונית. המתינו מספר דקות, ואם המזגן לא חוזר לפעולה, יש מקום להזמין טכנאי לבדיקה מעמיקה.
- תקלה E1 – צריכת זרם גבוהה - תקלה זו נובעת מצריכת זרם גבוהה, בדרך כלל עקב חיווט לא תקין או רכיב פגום שגורם לעומס יתר. כאן חובה לקרוא לטכנאי מוסמך, כיוון שהבעיה עשויה להצריך החלפת רכיבים קריטיים.
- תקלה E6 – בעיית תקשורת בין היחידות - הופעת קוד E6 מצביעה על בעיית תקשורת בין היחידה הפנימית ליחידה החיצונית. תקלה זו עשויה לנבוע מכבל שנקרע או מכרטיס פיקוד פגום, ולכן במקרה כזה מומלץ להזמין טכנאי.
- תקלה E4 – בעיה במעבה או מחסור בגז - קוד E4 מעיד על חסימה בכניסת האוויר למעבה או על מחסור בגז, מה שעלול לגרום לפעולה לא תקינה של המזגן. במצב כזה חשוב לבדוק האם הפילטרים נקיים ואם יש צורך למלא גז.
- תקלה F0 – בעיה ביחידה החיצונית - תקלה F0 מצביעה על בעיה ביחידה החיצונית של המזגן. זה יכול להיות עקב חוסר חשמל או מחסור בגז. חשוב להזמין טכנאי שיבצע בדיקה מקצועית וימלא גז במידת הצורך.
מה עושים במקרים בהם מופיעה תקלה?
בכל מקרה של תקלה, השלב הראשון הוא לוודא שהמזגן מקבל אספקת חשמל תקינה, לבדוק את הפילטרים ואת מצב הגז. אם התקלה ממשיכה להופיע, מומלץ להזמין טכנאי מוסמך שמומחה במזגני תדיראן, שיבדוק את הרכיבים הפנימיים כמו המדחס, המאייד והמעבה.