תפריט צרו קשר
youtube facebook instagram whatsapp
תמונה ראשית

מזגן לא מקרר

מזגן לא מקרר הוא לא סוף העולם

נכנסתם הביתה מהרחוב החם, הזיעה נוטפת על פניכם ואתם בקושי נושמים. אתם מייד סוגרים את החלון ומפעילים את המזגן. עוברות כמה דקות ואתם מצפים להרגיש את השינוי, אבל שום דבר לא קורה. אתם מתקרבים למזגן ומרגישים כי משב הרוח שלו אינו מקרר. אתם מוודאים שוב ששמתם אותו על קירור אבל המזגן פשוט לא מקרר. אז מה עושים כאשר מזגן לא מקרר?

אין צורך להיכנס ללחץ, התקשרו אלינו ונטפל בבעיה בצורה יעילה וגם נסביר איך להינמע מכך בעתיד.

image

צרו קשר

טיפול בתקלת מזגן לא מקרר

"מזגן לא מקרר זו בטח בעיית גז" זו המחשבה הראשונה שעולה לכולם בראש, אך לא בהכרח זו באמת הבעיה. אז לפני שממהרים להזמין טכנאי יש לעשות שתי בדיקות פשוטות:

הבדיקה הראשונה היא לוודא שאכן המזגן נמצא על פונקציית קירור והטמפרטורה הנכונה. אולי הילד שיחק, אולי לא שמתם לב. חבל להזמין טכנאי ולגלות שזו כל הבעיה…

הבדיקה השנייה היא מצב הניקיון של המזגן. ניקיון הפילטרים וניקיון פנימי של המזגן הם חלק מפעולות התחזוקה השוטפת שיש לבצע. אלו יכולים לגרום לבעיות ישירות, וגם עקיפות.

שתי הסיבות העיקריות בגינן מזגן לא מקרר הן בעיה במדחס או מחסור בגז:

דליפת גז - גז מזגנים הוא דבר הכרחי לצורך פעולת המזגן ומקרים רבים בהם מזגן לא מקרר הם בעקבות דליפת גז. גז לא אמור לדלוף ממזגן תקין, אך זה עשוי להתרחש בעקבות התקנה לא מקצועית או דליפה שהיא תוצאה של בלאי. הבעיה לא תיפתר אך ורק באמצעות הוספת גז, יש צורך בזיהוי מקור הדליפה ותיקונה. אם טכנאי המזגנים רק ישים גז ולא יתקן את הדליפה, תוך זמן קצר הבעיה תחזור.

בעיה במדחס - המדחס נמצא בחלק החיצוני של המזגן. אם ישנה בעיה במדחס המזגן לא יקרר. חדי השמיעה יוכלו להרגיש בהבדל ברעש המזגן כאשר המדחס אינו עובד. הבעיה היא לא בהכרח המדחס עצמו, יכולות להיות בעיות שונות המונעות ממנו לעבוד, כמו למשל בעיה חשמלית.

אלו הן אינן הבעיות היחידות. עלולות להיות בעיות שונות כמו בעיות בתרמוסטט או בעיות בכרטיס הבקרה. בדרך כלל יש צורך בטכנאי מזגנים על מנת לאתר את מקור הבעיה ולתקן את המזגן.

"לפעמים הפיתרון הפשוט הוא הפיתרון הנכון"

מזגן לא מקרר מספיק

ישנם מקרים בהם המזגן לא מספיק מקרר. כלומר אתם מרגישים אוויר קר אך לא בעצמה שאתם רגילים לקבל. יכולות להיות סיבות שונות שונות לבעיה. חלקן סיבות הקשורות לניקיון המזגן וחלקן תקלות טכניות דומות או זהות לסוג התקלות בהן המזגן לא מקרר בכלל.

במקרים רבים מזגן לא מקרר מספיק בגלל שהפילטרים חסומים. מתי ניקיתם אותם בפעם האחרונה? אם עברו יותר משלושה חודשים מאז הפעם האחרונה שניקיתם אותם, ישנו סיכוי סביר שזה מקור הבעיה. יתכן שהפילטרים חסומים באבק ולכן המזגן לא מצליח לקבל אוויר, ובעקבות זה גם לא יכול לפלוט אוויר קר. כמו כן יש לבדוק גם את סוללות המזגן, אולי יש צורך בניקוי פנימי.

חשוב לדעתחשוב לדעת
חשוב דעת תוכן
ניקיון מערכות מיזוג האוויר מתבצעות על ידי טכנאים מומחים, בעלי וותק וידע נצבר בכל חלקי המערכת ומרכיביה
התקשרוהתקשרוווצאפשלחו הודעה
למעלה